posshill

Låt humor vara en del av vardagen

Har varit slapp och slö

Lämna en kommentar

September på gång och Oops går in för en ny period, då jag förhoppningsvis skall aktivera mig på flera områden. Efter en sommar med mycket arbete och lite fritid, så hade jag hoppats på att vi skulle ha varit fulltalig manskap på företaget och med möjlighet till lite mera ledigheter. Några sjukskrivningar och en pensionering har gjort att vi som varit tillgängliga för körningarna, har verkligen fått ligga i.

Har inte varit ovanligt med 14-15 timmars pass och efter det arbetspasset har inte mycket hänt efteråt. Då har det varit mat, dusch och vila som varit på tapeten efter jobbet. Dessa 14-15 timmars pass har ju inte betytt att man jobbat hela tiden i ett streck, utan att man har varit tillgänglig för en körning direkt och s.a.s. dejourerat vid kontoret, där det finns möjlighet att sträcka ut sig på soffan och ta sig en lur mellan körningarna.

Nu i september har jag utmanat mig själv att motionera mera inför den kommande hösten och vintern, för att om möjligt få bort några kilon, som tillkommit p.g.a. för mycket sittande i bilen och felaktigt matintag. Hur det hela kommer att lyckas beror ju helt på mig själv och ingen annan, men tanken och viljan finns.

Har den senaste tiden tappat en del läsare, säkerligen därför att inget intressant eller att det helt enkelt inte blivit skrivet så ofta, men allt går ju i vågor. En sak som ha varit intressant för mig att se, är att det nästan dagligen kommer någon från USA och besöker min sida och kollar in mig. Är det månne p.g.a. mitt bloggnamn Posshill eller är det någon som känner mig, det har jag inte fått på klart ännu. Vore trevligt om dessa någon hörde av sig med en kommentar eller annars bara meddelar varifrån USA de är. Har ju avlägsna släktingar i landet, så det vore trevligt med lite kontakt.

Avslutar detta inlägg med en sysselsättning som jag även har varit tvungen till i sommar, och som även den tagit flera timmar i anspråk, för att om möjligt hålla gräset på en anständig nivå.

stiga

 

Kommentera

