posshill

Låt humor vara en del av vardagen

Jag Turist

2 kommentarer

Turistade i Sverige denna semester och nu tänkte jag slänga in några bilder helt apropå. Inga vidlyftiga bilder, utan bara några härifrån och några därifrån.

Ibland kan man känna sig som en åsna, men denna var rätt så gullig.


 

 

 

 

 

 

 

Är man på en stor båt som trafikerar mellan Åbo och Stockholm kan man inte undgå att ta trappan, antingen upp eller ner, eller bådadera i tur och ordning.Här kände sig Oops osäker som bara den. Vågade mig inte ens fram till räcket, emedan jag har en otrolig svår höjdskräck. Tänkte att om hela min damflock klarade sig upp, så kan de väl ta hand om mig också och försöka få mig opp i Sveriges högsta fyr, Långe Jan. Jag klarade mig och övervann min höjdskräck för denna gång.

Husen på prärien, som säkerligen även de har blivit fotograferade en hel del. Vackert och lugnt på denna del utav Öland. Kunde mycket väl tänka mig ha en semesterstuga på ön för att komma tillbaka och tillbringa sommaren på.

Vad vore en semesterresa västerut utan en kort inblick i Vilda Western vid High Chaparral. Har varit där en gång tidigare för c:a 25 år sen och ville kolla in stället med familjen.

Även Gotland gjorde ett gott intryck på oss och därför vill jag avsluta med en bild från Lickershamn och en bild utav självaste Jungfrun på sin strand.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 thoughts on “Jag Turist

  1. Jag lider av samma åkomma, höjdskräck i vissa lägen. Kul att se foton från er resa i mitt hemland. Det smakar mera. Jag vill se fler inlägg och foton. 🙂 Om du jämför ”våra” två största öar. Blir det jämnt skägg för dig? Visst finns det likheter och olikheter. För mig vinner den största med ”åsnelängder”. 😉 Fortfarande finns det vita fläckar på min favoritö. Otroligt att jag aldrig kommit till HC. Hade inte en grannpojke skadat sig allvarligt en sommar skulle min familj åkt iväg minns jag. Jag har sett skylten från Nissastigen massor av gånger på den tiden när vi regelbundet körde där. Aldrig blev det en avstickare.
    Sommarhälsningar.
    Ps. Kul att det rör sig på din blogg

    Gilla

    • Blev alldeles för kort vistelse på Gotland. Hann med lite mera på Öland med lite vidare svängar, men ändå alldeles för kort tid. Blev i alla fall mera intresserad av Öland och dess karga natur. Där vore det kanske trevligt med en lite stuga att droppa in mellan varven, och kanske även för en längre tid. Kommer att försöka få lite extra tid framöver för mera turistande på dessa öar. Nästa år blir det preliminärt en resa till Budapest om bara planerna slår in. Nu skall jag jobba i 2 veckor och därefter ha 2 veckor semester igen och ha lite kvalitetstid med mina flickor. Idag en ledig dag, och imorgon jobb från 15.00 till 02.00. Ha det gott.

      Gilla

Kommentera

