posshill

Låt humor vara en del av vardagen


Lämna en kommentar

Semeser part 2

Andra delen av min semester har just börjat och jag inser just nu att jag borde ha stannat på detta ställe, när jag hade min förra session av semestern. Denna bild är från Visby där vi tillbringade 2 dygn i en bungalow och hade tillgång till denna pool. Då reste vi omkring på Öland och Gotland med intressanta mål hela tiden framför oss.

Nu när jag har andra delen av semestern har det mestadels varit arbete med sådant som jag inte hunnit med tidigare i sommar, eller sådant som jag lämnat till ett senare skede. Nu i skrivandets stund har jag haft tre dagar utav ledighet igen, och då har det blivit en dag vedkörning inför vintern, och en dag trädgårdsarbete med att färdigställa en del av gräsmattan som behövde en ordentlig uppgradering. Dagens uppgift var frugans bil som fick en rejäl ansiktslyftning genom en ordentlig städning invändigt, samt tvättad och vaxad utvändigt. Där samarbetade frun och jag nästan hela dagen med att få den i toppenfint skick inför den höst som kommer med stormande steg. En annan dag så står min bil i tur att genomgå samma procedur.

Något som har varit intressant med dessa senaste veckor, är att jag även spenderat otaliga timmar med en bok framför näsan vareviga dag. Har lyckats få flera intressanta böcker vid bytesdagarna i Jakobstad och nu har jag sträckläst flera av de böcker jag tog med mig hem. Har lyckats med att läsa 3 kriminalromaner på de sista två veckorna och det med tanke på att jag även var på jobbet förra veckan. Alltid trevlig när man har tid att ägna sig åt sådant som intresserar en, och även har möjlighet att sova ut på morgnarna.

Här nedan några utav de böcker som jag har på lager för tillfället samt några till på annat ställe som jag kan välja mellan när jag läst ut den senaste boken.

