posshill

Låt humor vara en del av vardagen

Hur svårt kan de vaa

Lämna en kommentar

Hur svårt kan det vara egentligen. Står inför ett svårt beslut och våndas och kollar in olika nätsidor för bästa information. Nyanskaffningar till garderoben i klädväg för den mogna mannen, som redan passerat sitt bäst före datum. Det där med bäst före datum, är något mina avundsjuka vänner vill påminna mig om, själv tycker jag mig vara i min mest perfekta form, om man inte räknar med vissa utbuktningar i den centrala delen av kroppen. Nu handlar det för tillfället att införskaffa ett bälte, och inte vilket bälte som helst. Det skall vara stadigt, elastiskt, hållbart, fint, och representera den rätta imagen för en 60-.

Nu är det ju ingen stor skillnad på färgen, utan enbart svart som gäller, för att det skall matcha mina arbetskläder, och även passa för både svarta och blåa jeans. Inga onödiga krusiduller med spännen som visa dödsskallar, bilmärken eller annat iögonfallande. Nej, diskret är ordet och det som bältet skall representera, inget annat. Vill inte att unga damer skall koncentrera blicken till bältesspännet, utan med mod i blicken se mig rakt i ögonen, och med ett litet leende kunna konversera avslappnande.

Jag känner på mig att det är idag som jag är redo för en liten handel av denna ytterst viktiga detalj i den moderiktiga världen.

Kommentera

